Mobning
Hvad
gør vi?
Vælg en af overstående emner fra billedet og tage udgangspunkt … Vi har som studie gruppe valgt at tage udgangspunkt i ”Børnenes personlig historik”
1. Hvilke faktorer kan vi som pædagoger ‘skrue på’?
- Pædagogerne kunne lave en personligprofil fra hvert barn (har de brug for ekstra støtte, hvad er de gode til, Man er med helt inde bagved i stedet for et navn). Kigge på hvad det er for en familie børnene kommer fra, (drikker forældrene, OSV, slår forældre – slår børn. Social arv)
Vælg en af overstående emner fra billedet og tage udgangspunkt … Vi har som studie gruppe valgt at tage udgangspunkt i ”Børnenes personlig historik”
1. Hvilke faktorer kan vi som pædagoger ‘skrue på’?
- Pædagogerne kunne lave en personligprofil fra hvert barn (har de brug for ekstra støtte, hvad er de gode til, Man er med helt inde bagved i stedet for et navn). Kigge på hvad det er for en familie børnene kommer fra, (drikker forældrene, OSV, slår forældre – slår børn. Social arv)
2. Hvilke faktorer kan vi ikke gøre
meget ved? – og måske alligevel?
- Vi kan ikke gå ind og ændre på familie dynamikken(hvad der foregår der hjemme, kan vi som pædagoger ikke ændre helt på. Vi kan prøve, og håbe på et godt sammenarbejde)
- Vi kan ikke gå ind og ændre på familie dynamikken(hvad der foregår der hjemme, kan vi som pædagoger ikke ændre helt på. Vi kan prøve, og håbe på et godt sammenarbejde)
3. Hvad kræver det af pædagogen som
person, når der skal iværksættes interventioner mob mobning?
- Man skal som pædagog kunne hæve sig op på metaplan, og se hvad der foregår i alle grupper for at kunne lave en intervention.
- Man skal som pædagog kunne hæve sig op på metaplan, og se hvad der foregår i alle grupper for at kunne lave en intervention.
4. Mobber voksne?
- Ja det gør de,
både direkte og indirekte.
Kommentarer
Send en kommentar